eHerkenning aanvragen
Heeft u een bedrijf en wilt u zich online kunnen identificeren? Vraag dan eHerkenning aan bij een erkende leverancier.
eHerkenning is een middel voor bedrijven om zich veilig online te identificeren. Met eHerkenning logt u in op websites van onder andere de overheid. Zo kunt u als bedrijf eenvoudig online zaken regelen.
Met eHerkenning kunt u bij meerdere organisaties inloggen. U hoeft dus minder wachtwoorden te onthouden.
U kunt met eHerkenning bijvoorbeeld online:
- een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) aanvragen
- een jaarrekening deponeren bij de Kamer van Koophandel
- een melding doen of vergunning aanvragen via Omgevingsloket online
Ga voor meer informatie naar www.eherkenning.nl(Verwijst naar een externe website).
Wat zijn de voorwaarden?
De voorwaarde voor het aanvragen van eHerkenning is:
- Uw onderneming staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel.
Wat moet u doen?
Zo vraagt u eHerkenning aan:
- U volgt het stappenplan op de website van eHerkenning(Verwijst naar een externe website). Op deze website vindt u ook bij welke erkende leveranciers u eHerkenning kunt aanvragen.
- U vraagt eHerkenning aan bij de leverancier van uw keuze.
- U betaalt de leverancier voor de aanschaf en het gebruik van eHerkenning.